Nå kan det se ut til at forskere vil la deg få drikke morraka-ffen, formiddagskaffen og ett-ermiddagskaffen i fred.
Nyere forskning viser nemlig at å drikke kaffe har betydelige helsefordeler, skriver ABC Nyheter.
I en studie nylig publisert i «Stroke:the American Heart Association» mener svenske forskere å ha kommet frem til at kvinner som drikker minst en kopp kaffe hver dag har 22 – 25 prosent lavere risiko for å få slag enn de som ikke drakk kaffe.
Studien har fulgt 35 000 kvinner mellom 49 og 83 år over en periode på ti år.
«Risikoen ser ut til å være større blant kvinner med inget eller et lavt kaffekonsum» påpeker forskerteamet.


